Shady Abdelatty: "in deze gekke periode heeft Suitsupply mij een vast contract aangeboden."

Shady Abdelatty: "in deze gekke periode heeft Suitsupply mij een vast contract aangeboden."

De lockdown raakte alle winkels en horeca op Schiphol hard, maar er verschijnt gelukkig weer licht aan de tunnel. Dat horen we van drie ondernemers die terugblikken op de afgelopen periode. En hoe zien ze de toekomst? We vragen het aan Brian (En Vogue), Esther (UP TO DO GOOD) en Shady (Suitsupply).

Suitsupply 

Shady Abdelatty, anderhalf jaar shopmanager van Suitsupply Schiphol, moest zijn winkel op 18 maart sluiten. “Negentig procent van onze klanten op Schiphol is reiziger. Toen de coronacrisis uitbrak, merkten we dat de meeste reizigers zo snel mogelijk naar hun land van herkomst wilden terugkeren. Ze hadden geen tijd meer om een pak aan te meten, dat toch gemiddeld een half uur kost. Daarnaast gingen we voor veiligheid, om het coronavirus geen kans te geven. We hebben het personeel ingelicht, hadden nauw overleg met de airport en onze buren, zoals Leon en Fleurtiek, die ook hun deuren sloten.” 

Het gevolg was dat de vijf medewerkers thuis kwamen te zitten. Maar ze zaten niet stil, want Suitsupply sloot zich aan bij een online platform waar je in een spelomgeving je productkennis kon bijspijkeren. Shady: “Elke medewerker kon dagelijks quizjes maken en vragen beantwoorden. Van waar ons linnenstof vandaan komt tot de kwaliteit van onze Australische wol. Aan het eind van de week was er een videocall waarin we alle antwoorden bespraken. Ik maakte een powerpoint, zodat iedereen zag hoe bijvoorbeeld een vlasplant – waar het linnen van gemaakt is – eruitziet.” Ook persoonlijk contact vond Shady belangrijk “Ik belde elke week met iedereen apart om te kijken hoe het ging. Zo wilde ik ze een hart onder de riem steken. 

Trends in Azië 

In de tweede week van april ging Suitsupply weer open. “In Azië, waar we ook winkels hebben, zagen we een positieve trend in de verkopen. Daarnaast was er via onze website een enorme toename van interesse. We hebben toen besloten om - als een van de eerste retailers in Nederland - weer open te gaan. Via de website konden klanten een afspraak maken. We hebben plexi-schermen aangeschaft, met speciale gaten waar je handen doorheen kunnen, waardoor er geen contact is tussen klant en medewerker. Zo kan een klant veilig afgespeld worden om een pak aan te meten.” 

Shady heeft wel geleerd van de afgelopen periode: je moet altijd uitgaan van het onverwachte. “Gelukkig gaat het beter, want we hebben elke dag weer klanten in de winkel. En nog meer mooi nieuws: in deze gekke periode heeft Suitsupply mij een vast contract aangeboden. Ik hoorde het op mijn verjaardag en daar was ik heel blij mee.”

Annick Oosterlee

Community Manager
Schiphol Real Estate
View profile

0 comments