Esther Blaffert: "Mooie producten die goed zijn voor mens, dier, natuur en maatschappij."

Esther Blaffert: "Mooie producten die goed zijn voor mens, dier, natuur en maatschappij."

De lockdown raakte alle winkels en horeca op Schiphol hard, maar er verschijnt gelukkig weer licht aan de tunnel. Dat horen we van drie ondernemers die terugblikken op de afgelopen periode. En hoe zien ze de toekomst? We vragen het aan Brian (En Vogue), Esther (UP TO DO GOOD) en Shady (Suitsupply).

Enthousiaste reacties 

Bij UP TO DO GOOD zag het veelbelovend uit. Op 2 maart opende de conceptstore op Schiphol Plaza haar deuren, die duurzame design accessoires en fashion aanbiedt met ‘groene’ labels. ‘We hadden mooie omzetten en verkopen, met enthousiaste reacties van de collega’s van Schiphol en passagiers. We hoorden wel de berichten over corona en iedereen reageerde aanvankelijk wat gelaten. Toen kwam het ineens heel dichtbij en na twee weken hebben we de winkel moeten sluiten’, zegt Esther Blaffert, die UP TO DO GOOD samen met Paulien de Vries heeft opgestart. 

Waar Esther en haar team maanden in volle vaart naartoe had gewerkt, viel in een klap in duigen. Esther: ‘Ongelooflijk jammer, hoewel ik ook heel geschrokken was over hoe de pandemie zich over de wereld verspreidde. Gezondheid boven alles, dus de beslissing was terecht.’ UP TO DO GOOD zat niet stil en herpakte zich snel. ‘We hebben ons team verder ingewerkt. Via Zoomvergaderingen hebben we de productkennis van medewerkers verbeterd.’ Tegenvaller was dat ze op dat moment geen gebruik konden maken van NOW-regeling, omdat UP TO DO GOOD nog te kort bestond. 

Duurzaam inrichten 

Na ruim twee maanden kon de winkel op 11 mei - met verkorte openingstijden - weer open. ‘We volgen een uitgebreid veiligheidsprotocol, maar ook dat willen we duurzaam inrichten. Zo hebben we twee “stations” gebouwd van gerecycled papier, waar onder andere handschoenen liggen met desinfectiemiddel, zodat klanten zich kunnen ontsmetten. Daarnaast passen we onze collectie aan op wat er nu in de wereld speelt. Denk aan duurzame desinfectiemiddelen en mondkapjes.’ 

Aanpassingen aan de collectie zijn aan de orde van de dag, merkte Esther al in de eerste weken na de opening. ‘In de winkel hadden we enkele vazen van Return to Sender staan ter decoratie, best groot en breekbaar. We dachten dat we deze vazen niet zouden kunnen verkopen op Plaza, maar iedereen wilde ze. Daarom gaan we deze vazen aan de collectie toevoegen.’ 

Kijkend naar de toekomst, heeft Esther een positief gevoel. Mensen blijven reizen, al zal het de komende tijd minder zijn, verwacht ze. ‘We geloven heel erg in dit concept, het sluit goed aan bij deze tijd. Bij ons koop, eet en drink je mooie producten, die niet alleen fijn zijn om te hebben of drinken, maar ook goed zijn voor mensen, dieren, milieu en de maatschappij. Op deze manier kunnen wij ons inzetten voor een betere wereld.’

Annick Oosterlee

Community Manager
Schiphol Real Estate
View profile

0 comments