Crowdtest: Schiphol Destination Unknown

Door je aan te melden voor dit event geef je aan mee te willen doen aan de volgende crowdtest: Schiphol Destination Unknown.

Wat is Destination Unknown?
Destination Unknown is een succesvolle online game van Schiphol waardoor je op een leuke innovatieve manier de wereld beter leert kennen aan de hand van foto’s die nu, real-time via Instragram gedeeld worden. Bovendien kun je nog mooie prijzen winnen ook!

Vanaf Schiphol vlieg je rechtstreeks naar ruim 300 bestemmingen over de hele wereld, veel meer dan alternatieve luchthavens.
Reizigers laten maar al te graag aan anderen zien waar ze zijn: elke minuut worden honderden foto’s vanuit alle windstreken online gedeeld.

De eerste release Destination Unknown was in 2015. Tijdens de campagneperiode van 3 weken bleek de game al snel erg populair: na slechts 1 maand stond de teller op ruim 133.000 spelers. En ook een tikje verslavend: gemiddeld speelden ze maar liefst 4,5 minuut. Zo werden bijna 1 miljoen bestemmingen getoond en ook niet onbelangrijk de voorkeur voor Schiphol als voorkeursluchthaven onder spelers bleek flink hoger dan gemiddeld.

Dit alles heeft geleid tot een release 2 waarbij het navigeren sneller is, je het spel kan delen via Facebook en Twitter en het 24/7 beschikbaar is omdat het niet een campagneperiode betreft maar een always on dienst.

18 comments

Fijn dat jullie dit evenement hebben gevonden. Ik ga jullie hier komende dagen meer informatie geven over de voorbereiding en de uitvoering van deze Crowdtest. De test gaat in april, 1 week lopen. We streven naar 50 deelnemers, die zowel mobiel als via een PC de uitdaging willen aangaan. Onder de deelnemers die ook een feedback formulier hebben ingezonden gaan we 4 x 50 euro Plazabonnen verloten. Deze Plazabonnen zijn beschikbaar gesteld door Aviation Marketing van de Schiphol Group.
De game Schiphol Destination Unknown gaat ons als website aangeboden worden waarna we het spel kunnen spelen op zowel een PC als met een mobiel device. Aviation Marketing gaat ons vragen om de game te spelen zowel onderweg als thuis en in de Terminal (o.a. gebruikmakend van het gratis Schiphol WIFI). De testen zullen “onderzoekend” van karakter worden. Aviation Marketing schetst enkele situaties en vraagt aan jullie om vanuit die situatie de game te spelen en kritisch te zijn over onverwacht gedrag. Aangevuld met hoe je deze zelf vanuit je eigen situatie wellicht ook zal willen blijven spelen. Op deze pagina treffen jullie kort voor aanvang van de test een link aan naar een elektronisch enquête formulier. Hierin worden de vragen met jullie gedeeld en kan feedback worden gegeven. In een tweede link naar een formulier kunnen belangrijke bevindingen aan Aviation Marketing worden teruggekoppeld en worden voorzien van extra informatie. De bestede tijd kan variëren van 30 minuten tot een halve dag. Maar de game zal erg verslavend zijn en natuurlijk wil je ook je naam in de Top 10 blijven zien staan. Deelname en de bestede tijd is in ieder geval altijd vrijblijvend. Als tegenprestatie van jullie deelname stelt Aviation Marketing een beloning beschikbaar die zal worden verloot: 4 x 50 euro Plazabonnen: - 1 voor het behalen van de top 10 in de game - 1 voor het inleveren van de meeste (nieuwe) kritische bevindingen - 2 voor de overige deelnemers, die zich zowel via SPOT hebben aangemeld als goede feedback hebben gedeeld via de elektronische enquête. Zijn er nog vragen. Stel ze gerust hier op SPOT.
De site is klaar. We hebben nog enkele dagen nodig om voldoende content op te bouwen en dan kunnen we los gaan. Op deze pagina ga je de URL terugvinden van zowel de game als het feedback- en bevindingen formulier.
We zijn vandaag (13 april) om 17:00 gestart met de Crowdtest van Schiphol Destination Unknown. De test loopt tot en met 20 april 17:00 uur. De game is te bereiken via: https://unknown.staging.vellance.net De site heeft tijdelijk nog een gebruiker / wachtwoord nodig: schiphol / kendewereld De instructies (het feedback formulier) is te bereiken op zowel mobiel als desktop via: http://1drv.ms/1QYbKjS Belangrijke bevindingen kunnen met ons gedeeld worden via het formulier: http://1drv.ms/1QYcAgD De game is zowel op mobiel als op de tablet en desktop (Android, IOS, OS X, Windows) te spelen met de gangbare browsers en moet goed kunnen presteren vanaf een internetsnelheid van 1 Mbit/s. Doorloop de Use Cases en schrijf bij iedere stap op hoe je de opdracht hebt voltooid. Ga ook exploratief op zoek naar bugs. Je kunt het feedback formulier zo vaak als je wilt invullen. Alleen je e-mail adres is een verplicht veld. Je kunt daardoor, indien je nog niet alle velden kunt invullen, dat later met een volgend formulier doen. Vragen n.a.v. deze test kun je stellen op SPOT of via het email adres: TestCrowd-Schiphol@outlook.com Goede test, maar vooral ook veel game plezier.
Voor de medewerkers van de Schiphol Group: de game is mogelijk niet goed te spelen vanuit Schiphol Werkplek.
Meerdere Schiphol Group collega's ervaren hinder van vastlopende Feedback formulieren zodra ze deze vanuit de Schiphol Werkplek invullen. Net als voor de game zelf, adviseren we om voor de CrowdTest NIET de Schiphol Werkplek te gebruiken.
Goed bezig Joost! Eerste indruk is goed!! Gaaf spel! Het formulier doet het ook niet vanuit huis. Ik zal mijn bevindingen mailen. Nu verder spelen :-)
Voor wie nog meer moeite hebben met het feedbackformulier: Email kan verstuurd worden naar: TestCrowd-Schiphol@outlook.com Introductie Kun je allereerst meer vertellen over jezelf? Je naam, gebruikte browser, gebruikt OS, gebruikt device. etc. Hoe ben je aan het Internet verbonden? De site is ontworpen om goed te functioneren zowel in de Terminal, gebruikmakend van het gratis Schiphol WIFI, als onderweg en thuis. - Schiphol WIFI in de Terminal - 3G - 4G - Bedrijfs/Thuis WIFI Use Case 1: Je wil het spel bekijken Een vriend heeft je iets over een nieuwe Schiphol game verteld en nu wil je de game graag zelf bekijken. Start je browser op en navigeer naar https://unknown.staging.vellance.net (schiphol / kendewereld) Neem even de tijd om de game te verkennen. Use Case 2: Je wil een oefenronde spelen Je hebt twee manieren om een oefenronde te starten. Ontdek ze allebei. Use Case 3: Je wil het spel spelen Je hebt meerdere mogelijkheden om hulp te krijgen over de juiste bestemming. Ontdek ze allemaal. Welke heb je gebruikt? Use Case 4: Je wil je score verbeteren Je hebt meerdere manieren om je score te verhogen. Ontdek ze allemaal. Use Case 5: Je wil je vrienden informeren over dat je hebt deelgenomen aan deze test en ze uitnodigen om ook mee te spelen Hoe pak je dat aan? Use Case 7: Je wil je score de volgende dag nog een keer verbeteren Ontdek of je je score hebt verbeterd Use Case 8: Je wil bekijken of je nog kans maakt op de prijs Hoe pak je dat aan? Open Vraag 1: Wat vond je het meest positief aan deze game? Open Vraag 2: Stel je voor dat jij verantwoordelijk bent voor de ontwikkeling van deze game. Wat zou jij dan nog veranderen of toevoegen om deze game nog beter te maken? Keuze Vraag 1: In hoeverre is de game iets wat je zelf tijdens het wachten in de terminal ook zal spelen? 5- Heel waarschijnlijk 4- Waarschijnlijk 3- Neutraal 2- Onwaarschijnlijk 1- Heel onwaarschijnlijk Keuze Vraag 2: Hoe waarschijnlijk is het dat je deze game zal aanraden voor vrienden? 5- Heel waarschijnlijk 4- Waarschijnlijk 3- Neutraal 2- Onwaarschijnlijk 1- Heel onwaarschijnlijk Keuze Vraag 3: Het navigeren door het spel... a) duurde lang b) ging snel Keuze Vraag 4: Hoe ging het uitvoeren van de opdrachten? 5-heel makkelijk 4-makkelijk 3-neutraal 2-moeilijk 1-heel moeilijk Keuze Vraag 5: Stel je voor je schrijft een recensie voor deze game. Hoe veel sterren zou jij deze game geven? 5 ***** 4 **** 3 *** 2 ** 1 * Met welk e-mailadres kunnen we contact met je opnemen? Wat zou je eventueel tenslotte nog met ons willen delen?
Bevindingen Registratieformulier Voer hier een beschrijving in van je bevinding tijdens de CrowdTest. Email kan verstuurd worden naar: TestCrowd-Schiphol@outlook.com Alvast bedankt voor het met ons delen van je bevinding. Je naam E-Mail adres Telefoonnummer (optioneel) Aan welke CrowdTest heb je deelgenomen? - Schiphol Destinaton Unknown Korte omschrijving van de bevinding Hoe ernstig heb je de bevinding ervaren? - Blokkerend - Storend - Vervelend - Cosmetisch Hoe vaak treedt het op? - Altijd - Vaak - Soms - Eenmalig Met welk device heb je de bevinding gezien? Device / Model / OS versie / Taalinstelling Wat was je aan het onderzoeken? Beschrijf zo volledig mogelijk je doorlopen stappen Wat was je verwachte resultaat? Wat was je daadwerkelijke resultaat? Welke bijlage (+naam) kun je met ons delen / heb je al gedeeld? Denk aan Screenshots, filmpjes of andere bijlagen.
Krijg ik een push melding als ik niet meer nummer 1 sta?
We kunnen dit als changerequest overwegen Erwin :-) Overigens wordt 1 van de 50 euro Plazabonnen verloot onder de top 10. Dus ook als nummer 2-10 maak je evenveel kans. Al zal voor de nummer 1 natuurlijk vaker koffie gehaald worden. Wil je de winkans vergroten? Vul dan ook het feedback formulier op tijd in.
Tjeerdo onder mij houden zie ik als de grootste beloning ;)
Hoi Allemaal. Hoe is het testen van Schiphol Destination Unknown jullie vergaan? Ben je nog bezig? Of heb je nog geen kans gezien om feedback te geven? Zijn je bevindingen al hersteld? We zijn vooral ook op zoek naar resultaten op de 'minder gangbare devices/browsers'. Lukt het gebruiken van formulier: http://1drv.ms/1QYbKjS niet, stuur dan een email met je feedback naar: TestCrowd-Schiphol@outlook.com Sta je nog in de Top 10? We hebben nog 2 dagen: tot woensdag 20 april 17:00 uur.
Het gaan spannend worden op Destination Unknown. Wie gaan er in de Top 10 blijven en wie worden er op het laatste moment toch nog uitgeknikkerd en zullen minder kans gaan maken op 1 van de 4 Plazabonnen van 50 euro. Met nog 24 uur de top 10: 1 Simon Prent 2 Christiaan Bol 3 Frans Beemsterboer 4 Erwin Gelens 5 Michiel Stade 6 Tom Porte 7 Bas Hoogendijk 8 Vincent Thamm 9 Norwin Mingaars 10 Marco Lodder En vergeet je feedback niet: http://1drv.ms/1QYbKjS
Met nog 8 uur te gaan is de top 10: 1 Simon Prent 2 Frans Beemsterboer 3 Christiaan Bol 4 Bas Hoogendijk 5 Erwin Gelens 6 Michiel Stade 7 Marco Lodder 8 Tom Porte 9 Sjoukje Luijken 10 Marsjo Penders Sta ja er nog in?
En..... de top 10 is geworden: 1 Frans Beemsterboer 2 Simon Prent 3 Christiaan Bol 4 Bas Hoogendijk 5 Michiel Stade 6 Erwin Gelens 7 Marco Lodder 8 Tom Porte 9 Annick Oosterlee 10 Sjoukje Luijken Gefeliciteerd met jullie top 10 notering, en daarmee de kans op de extra plazabon van 50 euro. Binnen enkele dagen worden op SPOT alle winnaars bekend gemaakt. De game blijft nog enkele weken op deze URL beschikbaar en zal half mei beschikbaar komen via http://www.schipholdestinationunknown.nl/
Tromgeroffel…..De Plazabonnen gaan naar…. Allereerst zijn we bij Aviation Marketing ongelooflijk blij met deze testgroep onder bezielende leiding van Joost. Een groot DANK JE WEL hiervoor. Het zijn jullie inspanningen en feedback die ervoor zorgen de Schiphol Destination Unknown medio mei goed gelanceerd wordt. Omdat het altijd leuk is cadeautjes weg te geven, hebben we 4 Plazabonnen van elk 50 euro beloofd. Deels om te loten en deels om te belonen aan degenen die uitermate goed scoren op inspanningen en feedback. De eerste 2 testers die wij blij mogen maken zijn vanwege hun inspanningen en feedback: 1) Norwin 2) Simon Alle overige testers (met uitzondering van ons eigen team; wel zo fair) hebben we in de hoge hoed gedaan. En we zijn blij de overige 2 winnaars bekend te mogen maken: 3) Erwin omdat hij de top 10 heeft behaald 4) Sjoukje Wij wensen deze winnaars veel shopplezier op Schiphol Plaza! De bonnen liggen vanaf maandag 25 april 14.00 uur voor jullie klaar in het SHG op A356! Tot slot, nogmaals veel dank aan allen en in het bijzonder aan Joost, onze OPPER TESTER :):):) Groet Renske Namens Aviation Marketing